Malmö, Otrohet & Uppsats.

Igår var första gången jag entrade Malmö på riktigt. Jag åkte i en bil hela vägen in till ishallen i Malmö för att se MIF ta emot Rögle på hemmaplan. Det var stoooort för en öbo som mig, att vara sååååå långt ner i Sverige. Wow! Måste dock erkänna att medan vi snurrade runt och letade efter en parkering så tyckte jag att malmöborna såg höga ut, antingen hade de mystiska ögon eller också var de bara långa (högt över marken). haha

Inatt var jag otrogen mot min säng. Jag övergav den. Jag sussade gott hos Pinglan. Efter en najs kväll i Malmö var det faktiskt skönt att slippa köra hela vägen hem. Nästa vecka blir det åter en tripp till Malmö, dock över dagen för att mysa med töserna och skinkra uppsatstankarna.

Det är kul att skriva uppsats, jag trivs med det MEN då den förra kursen kändes lite omotiverad från skolans sida så råkade även jag tappa lite motivation. Den är trögt nu. Jag sover inte om nätterna. Jag tänker på uppsatsen på kvällen när jag lägger mig, tänker på uppsatsen på morgonen när jag vaknar. Uppsatsen förföljer mig, var jag än går, var jag än står och var jag än sitter. Allt vi pratar om just nu är uppsats och tentor. Senast den 18 April ska resultatet på föregående tenta ha landat hos mig. Jag är nervös. Min känsla säger mig att jag klarat den, men samtidigt får jag vibbar om att jag inte klarat den. Sist jag hade bra känsla från ett prov (helt övertygad om Godkänd) så visade det sig att jag inte hade klarat det. Suck och pust. Jag tror ändå att jag fixat denna tenta, men det vågar jag inte tala om med risk för att jag faktiskt har kuggat den. Inställd på en omtenta den 29 April. Uppsats. Uppsats. Uppsats tills dess.

När jag kom hem idag var jag tvungen att läsa lite bloggar. Fnissade gott när jag hamnade på Sarahs blogg (gundel.blogg.se) och läste om en sida där man kunde göra ett test (klicka här) för att räkna sina vuxenpoäng. Jag fick ihop hela 17 poäng och skulle enligt testet vara 31.1 år. Yeah, för en gång skull var jag yngre än Sarah. haha... Hur många poäng får du ihop??

Idag har jag sällskap. Det känns sällskapligt iallafall, att ha byggnissar som klampar på mitt tak. Jag spelar lite musik för dem, vet dock inte om de uppskattar det. haha. De har nu kommit till baksidan och lägger nu tak på samma sida som jag har mina fönster. Vad skönt att jag slapp deras trappa upp till taket utanför mina fönster, grannen fick trappan utanför sin balkong, nästan... haha.

Kommentarer
Postat av: Pinglan

Hihi... kul test.. dock har man väl några år kvar till vuxen ålder då min vxenpoäng endast blev 11.8... tur nån har barnasinnet kvar... ;P

2008-04-09 @ 15:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0