RBK+ES=Sant

image25

RBK nananananananana ååå RBK nanananana... Ja, just precis. Jag var i ladan igår. Jag såg hockeyn, live. Vilken stämning, vilket kaos, vilken nervositet, vilken sammnhållning och inte minst vilken prestation. Vi är grön och vita bröder allihop. Jag tror att även jag börjar falla dit. haha. Nu slits jag mellan mitt Färjestad (som jag så länge hållt på )och det nyfunna laget Rögle (som har en fantastisk klubbkänsla - faktiskt). Egentligen är det mot mina principer att hålla på ett skånska lag, men jag gillar dem. Gillar stämningen på läktaren - faktiskt. Kämparglöd och glädje, även i motvind.

Tänka sig vad lagsporter kan medför, känslomässigt. Det är verkligen en enorm känsla att ingå i ett lag, i en klubb, i en gemenskap och dessutom uppnå ett mål som man så länge strävat efter. Fantastiskt. Magiskt.

När jag läser artiklar om gårdagens match mot Mora, när jag ser filmsekvenser från matchen eller hör ett reportage så kryper gåshuden sig på.

När matchen var över stormade publiken ner på isen för att hylla Ängelholms hjältar. Jag hann med att ta ett fot som jag bara måste få visa...

image26
Så nära hjältarna var vi igår.


Till och med jag var nära hjältarna.

Om man klickar HÄR, tittar ca 5 minuter och 20 sekunder in på klippet och vet var jag och Pinglan står så man man faktiskt skymta oss i tv-rutan. Vi tog oss er på isen för att försöka ana oss till hur det känns att stå där nere och se upp på läktarna, se alla fans, höra allt jubel.. Vi försökte skapa oss en föreställning, tyvärr tror jag inte att den upplevelse kan försöka föreställas. Den mäktiga känslan måste nog upplevas på riktigt och vi konstaterade att den måst evara ljuvlig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0