Resumé.

Än en gång måste jag påpeka att jag tycker tiden går snabbt. Lite för snabbt emellanåt. Får ta en liten resumé från de senaste dagarna.

De dagar som gått har varit fyllda med aktiviteter och ångest. Ångest för uppsatsen, presationsångest då "tyglarna" är så pass "fria" samtidigt som det finns vissa riktlinjer. Jag vill ha klart mitt examensarbete (C-uppsats) och det helst nu! Aktiviteter har jag också hunnit med, för att försöka skingra tankarna.

 I fredags var det "lön" (läs CSN). Pengarna trillade in på kontot men försvann lika snabbt. En effektiv fredag där jag bl.a. fick avverkat en intervju till min uppsats och dessutom satt vi på 12:an nästan hela dagen. Från klockan 8.30-18. Bibliotekarierna var nog måttligt glada på oss när vi gick men vi hade trevligt.

I lördags hämtade jag mina linser, i sällskap med Lisa. Därefter styrde vi kosan mot Ivö (en liten ö i NordÖstra Skåne). V var flitiga och såg till att packa en picnic. Engångsgrill, lax, apelsin, morötter, alkoholfri cider, vitlöksbröd, filt och trevliga diskussioner. En riktigt trevlig dag. Vi fick åka färja. En färja som gick på linor. Knasigt. Vi fick ringa efter båten, det kändes ännu mer tokigt men det var gratis och ganska coolt att man så snabbt kan ringa efter en båt som kan hämta.

Lördagkväll tillbringade jag hos Pinglan och hennes Prins. En trevlig kväll med två förfester och utgång. Väl hemma på söndagmorgonen väntade sängen och den var ljuvligt skön. Mina stackars småtår (tänk lilltå) var lite lagom misshandlade då.

Idag är det visst söndag. Upptäckte att jag har två informanter till som jag försöker ordna till intervjutid till. Knöligt det här med att det är så kort vecka denna vecka. Vi är inte lediga men alla andra tycks vara lediga. Jag har handledning på tisdag, undra vad jag egentligen skall visa upp där. Har inte mycket att visa upp just nu då intervjuer och transkribering tar min tid. Har dock vissa saker jag vill diskutera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0