Skånska vyer.

Idag har jag vidgat mina skånska vyer. När jag vaknade i förmiddags ryckte det i min "havet-tarm". Belsutade mig för att undersöka om det inte fanns nån stenstrand med klippor i skåne. Behgav mig till turistbyrån, plockade åt mig lite kartor och körde till Stenshuvud nedanför Kivik. En trevlig dag. Har fått se lite mer av det skånska landskapet, najs. Jag gillar verkligen lövskog, det är som ett sagoland att vandra i lövskog. Till Kivik och stenshuvud ska jag åka igen, gick inte så mycket då jag hade med mig fel kläder. Det regnade när jag kom fram, men en najs bilutflykt blev det!

Coola hus har de där neråt de skånska slätterna.

En kompis, som är skånska, gick vilse på ett berg med lövskog för någon dag sen. hahaha. Imorgon ska jag ev. besöka samma berg och se om jag hittar hem, får se vad jag känner för när jag vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0