Utflykt & Snigelpost.

Idag var jag busig. Gjorde nåt fult idag. Jag tjuvade från bilen som stod parkerad bredvid... ett flygblad! Förra veckan läste jag (eller mamma läste för jag körde) en skylt i en rondell om att det ska vara däckbytardag här i närheten, på söndag. Inte hittat nån mer information om det, förrän idag.. Parkerade bilen på skolans parkering i förmiddags och fick se att det satt en lapp under vindrutetorkaren på bilen bredvid. Min första tanke var att stackaren hade fått en böteslapp men jag konstaterade att vi inte brukar få det på skolan parkering och fick av nån konstig anledning syn på att det stod nåt i stil med "däckbytardag", var tvungen att titta var där stod.... Det var ett flygblad om samma därbytardags-projekt som jag (läs: mamma) hade sett info om förra veckan. Så jag ryckte åt mig lappen och konstaterade att denna bilen inte behövde lappen. *pinsamt* Jag kikade mig omkring och trippade in på bibblan och tryckte där med min ångest över att ha stulit ett flygblad.

Efter lite effektivitet på bibblan så ville solen visa sina strålar i em. Insåg att jag inte kunde åka hem och häcka hela dagen så jag laddade mobilen med musik och tog min flykt till Åhus och la mig på stranden i det underbara vädret. 10-15 grader varmt, solsken och blå himmel. Underbart att ligga på sanden och studera den blå himlen.

Ett smeknamn för posten är Snigelpost. Snigelpost med stor S! Vet att det skickades post till mig i slutet på Januari. Posten innehöll en avhandling som skulle läsas till tentan som ägde rum 28e Mars och IDAG (den 4e April) kom SNIGELposten fram. haha. Gick dock miste om en bonuscheck som förlorat sin gilltighet. Surt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0