Denna dag...

Denna dag, inte ett liv... Enligt Farbror Melker i Saltkråkan, ja! Enligt mig har denna dag varit full med liv. Jag tror att skrattmusklerna kommer få träningsvärk om det fortsätter i den här takten.

Jag vaknade av att jag nynnade till "Lemon Jelly - Nice weather for ducks". Varje gång jag vaknat till inatt så har jag haft den låten i skallen. Rätt skön låt må jag säga.

(Jag vet att mamma läser idag, så för att du skall få lyssna på låten så klickar du bara på "play"-symbolen i rutan så laddas låten och du kan både titta, lyssna och läsa vidare - Jag har en av världens bästa mammor, så är det!)

Idag har jag haft "Morgan Pålsson" från Hipp Hipp som föreläst om Kvantitativ forskningsmetodik... Eller nej, det var nog inte han men enligt säkra källor var de himla lika. En skitbraföreläsare, engagerad och entusiastisk och som verkligen ville ha en diskussion med studenterna. Jag gillade honom. Jag kanske skulle ge mig på en kvatitativ studie... En utmaning ju. Jag gillar utmaningar!

Imorse när jag hade hämtat töserna vid tåget och vi kommit till skolan så fick jag en överraskning, ett paket av en vän.. Tack min Pingla, du är en fantastisk vän - verkligen! Du behöver dock inte "köpa mig", du glömde montera mina ängla vingar när vi fann varann så nu får du snällt stå ut med ett elakt UFO till vän... ;o)

Efter skolan letade jag upp en dator för att snabbt kolla mailen. Gissa vad som fanns där, jo ett mail från min handledare:

"Vill att du skall veta att vi vill ha dig till sommaren inom Äldreomsorgen som chef.

Lovade min chef att kontakta dig.

Hör av dig."

Vad innebär det?? Att jag ska jobba som chef i sommar? Yabbadabbadoooooo. Vad roligt, vad spännande, vad nervöst, vad läskigt, vad jobbigt, vilken utmaning......

När jag kom hem i em så låg där ett Alla Hjärtans Dag kort från min mamma i mitt postfack, min underbara mamma. Hon hade till och med bifogat en lott och tro det eller ej men jag vann på den...

Pinglan har varit och gosat med mig i eftermiddag. Mysigt, like always...

Hade fått ett mail av Aja med en "yrkes generator" som talade om att jag valt fel yrke i mitt liv. Jag skulle bli Hallo (typ Tv-hallåa). haha... Se mig i Tv då skulle det inte bli många tittare kvar ju, haha... Pinglan skulle bli professor.

Min familj skulle då bestå av en Halloa, en designer av strumpor, en sandwich säljare, en levande kanon och en källarmästare. haha. Vilken kombination. Nu består den av två studenter, en hanläggare/assisten, en "jordbrukare" och en Rörkrökare.

En killkompis hade blivit luder. haha... Den var bäst! Det hade jag nästan kunat tro. ;o)

Igår var jag busig. Enligt Pinglans pojkvän är det en "typisk grej som VI kan koka ihop". hehe
Konsevensen blev en liten konversation på msn idag "jag har ringt o kollat med alla mina beundrarinnor o kollat. Ingen har skickat...". Ja, ja. Jag är väl lite delaktig, men bara lite.

Over and Out.

Kommentarer
Postat av: Pinglan

Älskar din blogg vännen! Du e för go'...

2008-02-14 @ 23:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0