Dröm

Imorse när jag hade stängt av alarmet och somnat om, så drömde jag!
Vi var på nån föreläsning/föredrag med skolan. Båda klasserna var där, föreläsningssalen hade en stor teaterscen med små kryptiska gångar bakom. Toaletterna låg i dessa smala gångar bakom scenen. Föreläsningen varade bara nån minut, sen skulle vi tävla i kareoke. Fyra lag skulle vi vara, vardera klass delade sin klass på två... Hur det slutade vet jag inte för jag mötte en äldre man (säkert i 80 års åldern, vill minnas att jag bestämde att han var 81) som kom åkande på inlines. Skulle inte kunna tro att han var en dag över 80 år om man såg till hans fysik, tittade man på hans ansikte så var han gott och väl 80 +.
    Vi var nu på Gotland. Mannen hörde hemma i Mias (en av mina handledare från praktiken) hemtjänstgrupp, några mil bort. Hur han hittat fram till oss vet jag inte. Jag följde mannen hem, på inlines... Ett par mil... Strax innan vi kom fram till en ridskola vart mannen trött och ville sova så jag fick putta honom på inlines en bit. Konstigt nog vaknade han när vi passerade ridskolan och han skulle inom ridksolan för att ta ut shettlandsponnyn. Jag fick vänta en stund. Den stackars shettlandsponnyn var så övergödd att den knappt kunde gå. Han orkade gå tre varv med gubben sen lyckades jag locka med mig gubben på inlines igen. Jag ringe till Mia och berättade att vi var på väg. Vi körde inlines på grus, över åker, i skogen... Han kom hem välbehållen! Jag vaknade!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0