Knähundar och dialektpennor

Jag har hittat nån som tycker om mig. Jippie!!!!! En riktigt varelse på fyra ben. En knähund. Hon heter Smilla. Söt som få... En översocial "ciskushund". Likadan som kusin "Hetta" en gång hade. Ett underbart psyke.

För att inte tala om vilken söt kattunge jag sett idag. Sällan skådat sötare, nästan sötare än Lina men bara nästan!

Pappa och hans kooom-pis åkte idag. Efter det besökte jag Annika och där hittade jag bl.a. Smilla och denna söta kattunge.

Skulle plugga hos Annika och vi började kika på översättningspennor. Undra vad det egentligen heter... Översättningpenna, språkpenna, handscanner, penscanner, C-pen?? Hittade många alternativ. Skulle iaf ringa ett samtal och fråga efter en språkpenna men höll på att säga "dialektpenna". Det had evarit något... En penna som översätter dialekter, kanske skulle behöva en som översätter skånska till riksvenska. hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0