Mänsklig konversation på morgonkvisten

Byggarbetarna utanför mitt fönster sliter hårt. Dem är duktiga! Jag bara väntar på att de ska komma till mitt hus och lägga tak. Tänk vad kul med levande varelser utanför fönstret (på tredje våningen) direkt på morgonkvisten. Levande varelser att säga "Hej & Godmorgon" till. En mänsklig konversation sådär direkt på morgonen. Det är inget man är bortskämd med just nu. Men ack så jobbigt de dagar jag tänkt ta sovmorgon.

Igår var jag i skolan några få timmar på förmiddagen. På vägenn till skolan tyckte jag att min väska var ovanligt tung. Jag ahde ju faktiskt lagt ur alla tunga böcker och hade bara två tunna och lätta böcker med mig... När jag väl sitter i skolan och försöker gräva fram en av de två böckerna så upptcäker jag att jag ahde glömt att ta ut VIA-paketet som jag inhandlade häromdagen när jag skulle tvätta! Inte undra på att det var tungt. Min studiekamrat fick sig ett gott skratt medan jag mest morrade av irritation...

Ja, jag lyckades häromdagen! Jag lyckades att få min tvätt torr. Jag vet hemligheten. Man ska tvätta på kvällstid. Så tvätten kan eftertorka några timmar i lugn och ro. Nu ska jag hädanefter bara tvätta på kvällstid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0