Stormstyrka

Oj vad det blåser! Friska vindra! Härliga vindar! Sköna vindar! Jag tycker allt för många klagar på vindens friska luft. Så fort det ska börja blåsa lite så "ska det bli storm" och de flesta blir helt nippriga... Så känns det i skåne.Tagga ner. Jag tror inte att vi blåser bort! Det är ingen storm så länge det bara blåser 5-10 m/s. Det är inte heller storm så länge det blåser 10-15 m/s. Ingen storm vid 20 sekundmeter heller men börjar det komma upp på 24, 5 m/s så kan vi börja prata om stormstyrka.

Idag blåser det inte, men nån storm tycker jag inte att det är. Jag har tvättat en duk, för hand! Den hängde jag ut på min franska balkong och hoppas den ska blåsas torr. Jag tycker om vinden idag!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0