Jobb, jobb och jobb och min cykel!

Äntligen är min cykel i funktion. Jag äger en underbar mamma men ibland är hon lite trött och då tänker hon nog inte så bra. Hon hade hittat en massa cykelnycklar och ville veta om någon av dem tillhörde min cykel eftersom de har försnillat min cykelnyckel. Mamma låser då min cykel och det visar sig sen att ingen av nycklarna passar min cykel. Dektektivjakten började... Till slut kontaktade vi försäljaren där vi köpte cykeln och fick ett nyckelnummer och idag har min pappa fixat nyckel till min cykel. Lovely. Ute och cyklade på farmors gamla cykel igår (ca två timmars cykeltur längs kusten, underbart) och den var inte rumpvänlig. Min cykel är i funkton och jag är glad.

Annars består vardagen mest av jobb. Det snurrade till sig lite igår och dagen vart lång. Imorgon är det äntligen fredag och sen är det helt. En helg med lite oroligt i magen. Snart måndag. Varför går helgerna så fort.

Jag saknar fastlandet, mina vänner och vardagen samtidigt som det verkligen är underbart att vara på ön (Iallafall när det är fint väder).

Idag passerade jag Tofta strand och det var en massa människor på stranden för att inte tala om i vattnet. En hel del kanoter, trampbåtar och andra båtar. Myysss... Nu är det sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0