Söndag med stort S.

Idag är det verkligen söndag på riktigt. En behaglig dag men ändå seg och tråkig. Jag kan inte släppa jobbet, egentligen borde det vara måndag redan idag. Det är dassigt väder. Mulet ända fram till sen eftermiddag och först då kom regnet. Det är dock behövligt med regn så att växligheten får en chans att överleva.

Imorgon skall jag ha min första arbetsintervju alldeles själv...

Strax efter lunch-tid tog jag och mamma en cykeltur runt Ängmansviken, skönt. Bror och Maria har varit ute och hälsat på med lilla Wilma (vovven). Snäckan har varit förbi och hälsat på. Hon har semester, det vill jag också ha.

Mina nagalar växer, jag skulle behöva fylla på dem men är på tok för snål för att betala 550 kr för en påfyllning. Fransarna börjar lossa, speciellt ena ögat. Jag måste göra något åt det, kanske får jag ta mig tid att besöka Blå Studio här på ön.

Jag sknar fastlandet, jag saknar mina vänner och snart kommer sarah äntligen hem.

Idag är det segt, idag är det verkligen söndag. Söndag med stort S!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0