Jag har... Jag ska... Jag är...

Jag har:

  • blivit underkänd på uppsatsen. Ja, det blev jag eftersom examinatorn inte tar kompletteringar. Det innebär att jag kommer att gå upp i höst igen. Motiveringen var att uppsatsen inte kändes färdig. Jag köper hela resonemanget. Examinatorn var bra. Jag är inte mer än människa, nöjd med terminen trotsallt. Jag är stark, det säger mina vänner.
  • haft trevligt besök. Sarah och Falco har varit på besök och det var roligt att de ville komma och hälsa på. De är så söta tillsammans, jag gillar dem.
  • varit på Sweden Rock. Köpte en endagsbiljett till Swede Rock den 5 Juni och tillbringade dagen, kvällen och början på natten i Norje tillsammans med Sarah och Falco. Jag tyckte det var riktigt trevligt. En riktig rockbrud kommer jag aldrig att bli men festival är kul och trevliga människor är ännu roligare. Det vart många glada skratt och en hel del nya ansikten att prata med.
  • fått bananflugeinvation i köket. Hela mitt kök kryllar av bananflugor. Som tur är så har jag en vän som är bananflugeexpert och han upplyste mig snällt om att en bananflugehona lägger 500 ägg samt att de förökar sig rätt snabbt. På en vecka hinner de fördubblas en hel generation. Vilken tur att jag inte har haft dem en vecka. Imorgon skall jag gå på mördarjakt. Jag tycker inte om bananflugor.
  • grillat hos en vän och hennes familj. Det var trevligt, mycket trevligt.
  • varit på teater. Idag körde jag till Ramslösa (eller vad det nu hette) för att kika på teater. Premiär för "Smen's otur". Lisa var riktigt duktig. Jan-Åke var också riktigt bra, märktes inte att det var en amatörteater. Stor eloge till dem alla.
  • tappat några kilon.

Jag ska:
  • packa. På onsdag bär det av till gotland för att jobba hela sommaren, gå på Winnerbäck, bada, sola, njuta och ha kul. Inte att förglömma att jag ska skriva uppsats i sommar.
  • städa. Imorgon skall hela lägenheten städas och bananflugorna utrotas.
  • fylla på fransarna. På tisdag blir det lite reill inför sommaren så jag kan visa mig bland folk.
  • fixa naglarna. Det blir fint.
  • åka till Piteå. Fredagen den 13 Juni är det begravning, vi (familjen) bilar upp. Färden börjar torsdag kväll och beräknas pågå hela natten.
  • tappa ännu fler kilon.

Jag är:
  • trött. Det har jag varit de senaste dagarna. Kanske beror det på att det varit lite mycket senaste veckorna i kombination med denna värme och det dåliga vätskeintaget.
  • tacksam. Tacksam för att jag har mina vänner och min familj.
  • vilsen. Det är många funderingar och just nu en smått misslyckad känsla då uppsatsen inte är avklarad samtidigt som jag inte ser det som nåt misskyckande, egentligen.
"Cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely"
Hello-Lionel Richie

Jag har en vän. Han kan sjunga. Han sjöng Hello. Den är vacker, han är vacker, texten är fin, hans röst lika så.

Det är varmt. Balkongdörren skall öppnas och täcket kylas ner. Imorgon skall det städas och packas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0