Resumé.

Under min frånvaro har jag också hunnit med en tripp till Piteå och hem igen. Där hade jag kunnat stanna länge. Saknar redan moster, kusiner och alla tillbehör. Denna gång vart det en sjusittsig hyrbil som vi rullade iväg med. Nästa gång (augusti) blir det flyg.

Oj, vad tiden går. Jag har avverkat min första vecka på sommarjobbet. Lite rörigt men det kommer mest troligt att bli himla roligt. Det är svårt att leda personal innan man lär känna dem. De är som små barn som vill testa mig. Än så länge har jag varit passiv i min roll men kommer att träda fram än mer. Denna vecka börjar det bli skarpt läge. Sista veckan med introduktion. Vad jag förstod så skulle min sommar handla om att vara vikarierande verksamhetschef för en hemtjänstgrupp där jag var placerad på ett ställe så att jag hade en annan ordinarie chef att tilgå men chi fick jag. Det har visat sig att jag skall ska se till att både hus och hemtjänst flyter runt. Spännande. Erfarenhet. Lite skrämmande.

Sverige förlorade en fotbollsmatch mot Ryssland. Jag tror att Ryssland kommer gå lång, kanske vinner de hela EM. Jag tror på en "skräll" som tar hem guldet. Kanske Ryssland. Sverige-Ryssland matchen tittade jag på hos min vän Sarah, hennes karl och några vänner till. Annah var där med sin sju månader gamla bebis, så söt, så söt... Och charmig!

Midsommar har också avlöpt. En lugn och behaglig midsommar. Midsommardagen bestod av en utång tillsammans med Snäckan. Vi hade trevligt, till dess jag fick en kommentar från en okänd man (läs gubbe) sen vart jag lack. Skam den som ger sig så vi fortsatte ha kul.

Idag ligger jag i sängen mår utbauta dåligt, vet inte vad det är som är på gång. Kanske har jag käkat för dåligt. Trött, orkeslös, illamående... Trodde att det var familjen som smittat mig men jag har inte samma symtom som dem haft. Hoppas bli frisk till imorgon, då är det jobb på förmiddagen och möte med chefen och chefsassistenten på eftermiddagen. Hoppas sluta tidigt. Kanske redan kl 15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0