Tappert försök.

Idag har jag gjort ett tappert försök att utrota bananflugorna i mitt hem. Det har gått åt en hel del diskmedel och en stor mängd hårspray. I min irritation kom jag på att hårspray måste fungera när man ska utrota de små fäna. Hårspray innehåller ju en mängd kemikalier och de där små liven borde inte tåla kemikalierna. Dessutom stelnar hårspray (iallafall om man har "strong"). Sagt och jag, jag gick bärsarka gång med sprayflaskan vilket reukterade i ett och annat dött flygfä. Vissa av de små fäna var dock smartare än jag trodde så de hann undan spraystrålen. Diskborsten fick göra sitt och all disk är diskad och torkad och inställd i skåpet. Allt vad återvinning, soppåsar och avfall heter är utburet till sophuset och nu kan de ta mej sjutton inte livnära sig på nåt. Jag och disktrasan skall bli vänner med Ajaxskurmedlet och ta en runda över spis och diskbänk innan jag tänker krypa i säng. Allt för att bli av med fäna. Upptäckte att några hade flytt in på toaletten, undra vad de kan tänkas livnära sig på där? Jag inte ens i min vildaste fantasi komma på vad de skulle kunna livnära sig på där så de får leva tills imorgon, då blir det ett ordentligt städtag på toaletten.

Jag har varit törstig hela dagen. Jag har druckit skapligt bra under sen eftermiddag/kväll. Gott med kallt kranvatten och is.
Gjorde en märklig upptäckt ikväll när jag kokade ägg. Vanligtvis brukar kokta ägg sjunka till botten, speciellt när man häller kalt vatten på dem. Ikväll så flöt ett kokt ägg upp till ytan och vägrade ligga på botten. Vadan detta fenomen? Luft i ägget, men hur skulle luften kunnat komma in i ägget då borde vattnet i gryta blivit grumligt av äggvita?! Kan ägget tänkas innehålla en kyckling eller vara för gammalt? Mystiskt är det.

Kommentarer
Postat av: sarah

hoho





hoho

2008-06-21 @ 20:02:53
URL: http://gundel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0