Muskler och muskulös

Det där med muskler och begreppet muskulös får min hjärna att koka.
Alla har vi muskler, mer eller mindre synliga. När vänner & bekanta, nära & kära yppar en kommentar där begreppet muskulös ingår, måste jag tänka. Det är jobbigt att tänka. När jag hörd ordet muskulös så relaterar jag till en person utan muskler. Någon som är tunn, någon som är klen, någon som är mesig. Musku=muskler lös=inga (lösa eller slappa). För mig är det motsatsen till en vältränad snygging. Förvirring. Ja det uppstår det. Jag måse tänka. Jag måste tänka motsats helt enkelt.

En 50årsdag är avverkad. Jag är trött, och fler med mig.
Ett dygn med överraskningr och uppassning men roligt har det varit.
Willy's smultronsaft (light) och okryddad sprit kan göra vem som helst onykter, dock inte mig. Yeah, vad det är roligt att supa äldre damer under bordet, utan att ens dricka en droppe sprit själv. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0