Rastlöshet

I fredag fick jag en nyckel med posten. Den bara låg där. I mitt postfack. Glad i hågen trodde jag att det var min tidigare borttappade nyckel som kommit till sin rätt, men icke då... När jag kom hem från ikea och testade nyckeln, upptäckte jag att det var grannes nyckel. =)

Snäll som jag är så dikterade jag ett litet kärleksbrev, tejpade fast nyckeln och hoppades att den skulle komma till sin rätt.
Idag hade jag fått post tillbaka... Ett tack! Det var snällt. Jag brevväxlar med mina grannar. Vad gör man inte för att få lite post, som för en gång skull inte är räkningar... =)

Jag har klippt och klistrat ihop ett sånghäfte. Det har tagit mig precis hela dagen att få till det. Nu är jag rastlös ändra nere från småtårna till knoppen. Det bara kryper i fingrarna som vill göra annat än pilla på tangentbordet.

Igår lyste jag upp hela lägenheten med 22 värmeljus, det gav värme. Det hade jag behövt ikväll. Det blåser ute, men mina ljus håller på att ta slut. Får spara på dem. Det ligger dock 500 värmeljus i bagagen i bilen... Kanske kan låna några om det skulle krisa.

Inatt fick jag lite idéer till min kommande uppsats. Jag var bara tvungen att gå upp kl 02.07 för att anteckna lite. Frågan är om mina idéer skulle hålla... :/


Kommentarer
Postat av: Sarah

provade du nyckeln i grannens dörr??

2008-03-04 @ 12:42:43
URL: http://gundel.blogg.se
Postat av: Malin

Naa... Jag var snäll nog att studera nyckeln lite närmare och upptäckte att det stog lägenhetsnummer 69 istället för 68 (som är mitt). :/

2008-03-04 @ 14:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0