Home, not alone.

Nu är jag hemma igen, sen i torsdags. Jag är dock inte hemma själv, med mig hem har jag en mamma som pysslar om mig. Mycket trevligt. För tillfället sitter jag och petar i min uppsats medan mamma putsar fönster. Hon är snäll hon.
Jag har precis konstaterat att det BARA är två veckor kvar till inlämning av uppsats. Satan i gatan (för att vara brutalt ärlig) hur skall jag hinna med detta? Det  är mycket nu. Motivationen är i botten och jag skulle kunna hoppa av skolan. Missförstå mig inte, uppsatsskrivande är rätt kul - tycker jag. Jag kan dock inte förlika mig riktigt med uppsatsen vilket gör att det tar emot. Jag vill bli klar denna termin, jag vill få ihop en uppsats men det känns just nu hopplöst.

Jag gör vad jag kan...

Precis som alla andra så måste jag tjata lite om vädret. Det är verkligen underbart väder ute. Nästan så att man skulle kunna tro att sommaren har kommit.

Om fyra veckor flyttar jag hem till ön, för att arbeta och roa mig ett par veckor, dvs. över sommaren.

Ut och lek i det vackra vädre, lek för mig med för jag hinner inte. Måste peta i uppsatsen.

Förtvivlad.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Malin!
Lite peppande ord kan man behöva om man är själv att skriva uppsatsen. Jag hade min ju min kompanjon som drog upp mig, skrattade med mig och diskuterade med vilket underlättar ENORMT när man är i den lilla bubbland av uppsatsskrivande.
Idag, söndag, ta dig ut i minst 2h och gör INGET som likar uppsatsskrivande, det behöver du för att samla ny energi och ny inspiration.

Sköt om dig och lycka till! ser fram emot sommaren jag med när man kan lägga studierna på hyllan och fokusera på att bara vara! Sen börjar det enrvösa, söka jobb :)

Kram

2008-05-11 @ 08:41:37
URL: http://studentmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0