Reklamation.

Idag hissar jag The Phonehouse i Kristianstadl. Trevlig personal och trevligt bemötande. Min kära mamma investerade två telefoner där för en tid sedan, varav den ena telefonen inte är i fullgott skick. Belysningen för knappsatsen har varit ur funktion ända sedan telefonen var nu och med tiden har både telefonerna (av samma modell) jämförts varpå det visat sig att en högtalare inte fungerar i den telefon som har en trasig belysning för knappsatsen. Mamm frågade snällt om jag skulle kunna gå tillbaka till affären då jag befinner mig lite närmare affären än vad hon gör. Självklart kan jag det! Allt för min mamma.

Efter att telefonen har fått ligga till sig lite i min lägenhet så körde jag in till stan idag och traskade in till The Phonehouse, en aningens förberedd på strid eftersom jag inte hade kvitto med mig (spårlöst borta, på telefon sa de i affären att det skulle vo lösa ändå). Möttes av en trevlig expedit, Dick var namnet, och förklarade mitt ärende. Det var inga konstogheter, han mindes till och med när de var där och köpte telefonen "Det är inte varje dag vi har Gotlänningar här" sa han. En mycket trevlig säljare. Hurra för Dick, som snällt tog emot telefonen för vidare transport till "verksta'n" och som dessutom erbjöd sig skicka tillbaka telefonen till mig OM jag inte skulle ha vägarna förbi Kristianstad när den är klar (om tre till fyra veckor).

Tänka sig att trevligt bemötande kan göra så mycket, kanske får jag lite energi till att röjja i min lägenhet som liknar ett bombnedslag. Min snabeldrake, diskborste och dammtrasa har haft semester en tid nu. Jag borde ta och se till att de återgår till arbetet. Får ju celebert besök nästa vecka. Hehe. Till och med jag har unnat mig att köpa en endags-biljett till Rocken. Torsdag blir det röj (efter opponenskapet).

Appropå torsdag, så skall jag opponera på en uppsats. På onsdag skall jag försvara min egen uppsats. Snälla, håll åtminstone en tumme eller skänk mig en tanke mellan kl 15.00-15.45 på onsdag, den 4 Juni. Jag vill få igenom uppsatsen. Jag begär inte att få igenom den felfri, men önskar bara ett fåtal kompletteringar och att jag slipper gå upp till hösten! Jag vill, jag vill, jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0