S.S.S = Söndag, Snabeldrake & Semester.

Du må tro att jag tvättade igår. Det kändes som jag paniktvättade. Det var ont om tider i tvättstugan (kan det tänkas bero på att det blivit vår här och alla vinterkläder ska tvättas och stoppas undan medan sommarkläderna ska plockas fram och tvättas?) och kort om tid. Tre timmar är för lite tid för att hinna tvätta och torka. Reslutatet av allt tvättande blev att jag prydde hela lägenheten med tvätt, till och med anslagstavlan och gardinstängerna fick agera torkställning. Nu är det gjort och idag har jag hunnit rasta snabeldraken.

Igår var det fest och det var trevligt, mycket trevligt. Vi åt, drack, dansade, flörtade och umgick med massa trevliga (och nya) människor. Weeee.... Fick en uppenbarelse om att sommaren kommer bli riktigt rolig.

Jag är orolig, orolig för min dator. Jag börjar undra om den är med i vårdstrejken? Den lever sitt eget liv. Den bara slocknar emellanåt, utan förvarning. Dålig tajming just nu, jag skriver ju uppsats och är i behov av den som allra mest ju nu. En pensionerad uppsatshandledare innebär mycket kontakt vi the computer.

Nu åker jag på semester till storstan (Sthlm) ett par dagar, på återseende i slutet av veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0