Grannar.

Jag har en granne. Jag har flera grannar men jag har framförallt en granne som bor under mig. Min granne under mig är rökare. Det är osäkert om det är grannen själv som röker eller om han har några bekanta som röker men en sak är säker; deras cigarettrök förgiftar MIN lägenhet. Egentligen borde jag klaga men jag vill inte skapa någon dålig grannsämja. Det är dock ingen höjdare när man öppnar balkongdörren och det väller in cigarettrök så att man skulle kunna tro att jag varit rökare i de senaste 50 åren. Det är i hopp om friskare luft som jag öppnar min balkongdörr men dessvärre är det ingen frisk luft som väller in.

Det finns inga balkonger att röka på i våra ettor, han måste röka ut genom sin franska balkong, dvs. genom balkongdörren. Jag blir förpestad men jag har inte mage att klaga, vad ska man då göra? Gilla läget?
Undra om det är hans sätt att demonstrera att han anser att jag spelar för hög eller för dålig musik?! Dock spelar jag sällan efter kl 22, inte högt iallafall, så det borde inte störa honom. Jag kanske stampar för mycket i golvet? Om jag får säga det själv så tycker jag att jag smyger fram rätt tyst. Kanske tappar jag för mycket grejer i golvet, men ibland glider saker ur händerna - det har väll vi alla erfarit? Han (eller någon annan granne i min närhet) har en mycket irriterande väckarklocka som ringer hysteriskt kl 8 varje morgon. En sak hade det varit om alarmet hade stängts av efter någon minut men ofta ringer klockan i ca 30-60 minuter. En trög människa kanske?

Jag ogillar högljudda klockor från grannarna samt rökande grannar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0