Sista minuten

När jag skall fira in det nya året, 2009, vill jag inte vara i Sverige. Kanske borde jag se mig om efter en billig sista minuten. Jag vill så mycket i dessa studietider. Det är tur det finns en vilja, än mer tur att det sunda förnuftet och samvetet ibland träder in och stoppar viljan. En resa till Maldiverna, Mauritius eller kanske Mexico hade inte varit fel, kanske borde jag önska mig det i julklapp. Det ser dessvärre ut att vara ont om sista minuten resor till just dessa tre ställen, billig sista minuten var det ja.... Jag anser att jag är väl värd en resa efter min kraftiga förkylning. Det har varit en riktig nära-döden-upplevelse att bära runt på denna förkylning.

Jag har en söt mamma! Försökte beklaga mig lite över att jag blir gnällig när jag är sjuk och hon gjorde inget annat än instämde och vad jag förstod så har det alltid varit så. Jag och män... Det är nog bara jag och männen här i världen som har varit riktigt nära en nära-döden-upplevelse. Det är tur för min omgivning att jag inte är sjuk så ofta. Speciellt tur för min blivande sambo, annars hade jag kanske gått honom på nerverna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0