Skånska veklingar.

Idag har jag gjort en ny upptäckt. Skåningar vet inte vad vinter är! Jag tassade iväg iförd flipp-flipps till skolan imorse, utan jacka. Väl där tittade alla på mig och tyckte nog att jag var galen som inte hade mer kläder på fötterna. Jag bjuder på den, det var inte så fasligt kallt ute men med en placering i ett grupprum där det fläktade kyligt så blev det inte annat än kallt. Ute var det dock inte SÅ farligt kallt. Är skåningar veklingar månnetro? Då borde de pka norr ut en vinterdag så de får uppleva vintern på riktigt....

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kan berätta att min dunjacka kom fram härom morgonen när jag skulle till mitt jobb. 4 grader ute !!! Huuuuu !!!

2008-09-26 @ 20:09:19
URL: http://missjennie.blogg.se/
Postat av: M.

Oj, 4 grader... För att vara lite ärlig så var det lite småkyligt den dagen jag tassade iväg i flippisar men inte nåt extremt. Dagen efter var det dock ännu kyligare men då hade jag klätt på mig lite bättre om fossingarna ;)

2008-09-28 @ 14:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0