Hårasprays dimma & skånska bilprovning

Ja, hårspraysdimma är precis vad som occuperade mitt badrum innan jag kom på den smarta idén att spraya rosorna ut genom balkongdörren. Alldeles rätt, jag har sprayat rosor med hårspray. Enligt en säker källa skulle rosorna behålla både färg och form om man sprayar dem med hårspray, sagt och gjort, så nu hänger de uppochner i mitt fönster. De blänker lite, det är någon timme sedan jag sprayade dem men de håller fortfarande färg och form. Snart är de torra och då skall de sparas och leva för evigt, man vet aldrig när man får blommor nästa gång.... Kontentan av hårspraystipset: det fungerar!!

Snart har dimman i badrummet lättat, skönt för den sortens hårspray luktade ta mig tusan inte gott. Idag är en plock och pysseldag, jag har det riktigt mysigt. Lägenheten börjar kännas bebodd igen efter att den fått vara ensam hela sommaren.

En kommentar i stil med: "Både bilen och ägaren verkara vara en pärla" gör vem som helst glad. Efter ca tre år i skåne ansåg jag att det var dags att inviga en skånsk bilprovning. Sagt och gjort, i början på veckan begav jag mig till bilprovningen, det var dags för besiktning. Säga vad man vill om skåningar men många är faktiskt trevliga. Jag fick dock köra med en underkänd bil hem men den fina kommentaren kompenserade det hela. Besiktningsmannen är förlåten för sitt underkännande, han skötte trotsallt bara sitt jobb. Jag kan varmt rekommendera skånska bilprovningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0