Mmm.

Mmm.. Köttfärspaj. Det är både gott och många portioner. Perfekt mat de helger man är själv och inte orkar laga mat. Jag är lat!

Det bästa med pajdegen är att jag sipper kladda med margarin. Jag blir så smutsig under naglarna då. Den nästbästa är att det är GI-recept. Me like!
• 1 ½ dl grahamsmjöl (eller fullkorn dinkelmjöl) - jag tar grahamnsmjöl
• 1 ½ dl vetemjöl (eller siktat dinkelmjöl) - jag tar siktat dinkelmjöl
• ½ tsk salt
• 3/4 dl olivolja
• ½ dl vatten

Blanda först mjölet + salt. Tillsätt sedan olivoljan och kladda ihop det, tillsist tillsätter du vattnet! Sen är det bara att trycka ut i formen! Förgrädda i ugnen på 175 grader i ca 15 minuter! Mums!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ja dina pajer är ju då bara för goda! Rekommenderas varmt! Du är grym på paj!



Du har väl sparat lite så att jag får till matlåda imorgon va? Annars blir jag nog lite ledsen i mitt öga :)

2009-04-19 @ 20:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0