Hyltebruk

Dagens intervju är avklarad. Sambo har äntligen kommit hem, efter viss tågförsening mm. Maten har ätits och matlådor är gjorda. Jag håller strax kväll. Huvudet är tungt och kudden efterlängtad men först några ord om dagens intervju.

Ingen intervju är den andre lik. Idag var jag på en intervju som skiljde sig från tidigare intervjuer. Jag blev intervjuad av en grupp på sex personer - alla samtidigt. Vaddå utstuderad? Det var en märklig känsla som mötte mig när jag stegade in i rummet, där satt redan fem personer med iskall min. Knappt ett leende från någon. Den ena såg mer uttråkad än den andre. Kanske var även de nervösa över att se och höra en så kompetent gotlandstös ljuva stämma (hoppas ni ser ironin i den meningen)? Chefen som mötte mig var trevlig. En mycket pedagogisk chef, hon gjorde ett bra intryck på mig och hade på vägen till rummet förklarat för mig att vi kom att bli många under intervjun. Hon förklarade också att de var väl medvetna om den nervösa situationen men att vi alla skulle hjälpas åt för att göra den så avslappnad som möjligt. Först fick jag en presentation av kommunen och dess organisation (och en presentation av de sex personerna förstås) sedan blev jag lämnad alldeles ensam i fem minuter. Alla gick ut ur rummet medan jag fick i uppgift att förbereda en presentation om mig själv. Jag fick göra precis vad jag ville, massa tuschpennnor och ett stort blädderblock fick jag till förfogande. Därefter fortlöpte intervjun rätt normalt. Jag hade en good feeling när jag gick därifrån. Kände att jag fick positiv outtalad feedbeck från tre personer i sällskapet, chefen, personalsekreteraren och arbetsplatsombudet. Övriga detagande kändes mindre engagerade i situationen.

Jag är en "tuff brutta", det påstod en kamrat till mig häromdagen när hon fick höra att jag bgärt reseersättning när jag åker på intervju. Till råga på detta fick jag ida veta att det inte var några som helst problem med resersättning. Gött!

När jag kom hem så fick jag se ett mail från Assesment center. Jag trodde jag skulle tappa hakan när jag såg tiden som testet skall pågå:

*tänkt publicera en bild*

Bilden gick inte att publicera ikväll, men den börjar kl 8.15 och slutar inte förrän kl 19. Kl 19!!!!!!!!!!!!!!!!! Sen kommer jag vara trött. Trött får jag vara vilken möjlighet det skall bli. Jag är både glad och tacksam för testet. Tack Göteborg!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Man undrar ju lite vad det är för test. Är det hinderbana å grejer kanske :)



En lång dag blir det men nog mycket lärorikt och jag är övertygad att du kommer klara det galant. Oavsett hur det går så är du bäst i mina ögon i alla fall.

2009-02-26 @ 08:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0