Väntans tider...

Här sitter jag och väntar, väntar och väntar på att min sambo skall komma hem så vi kan äta kvällsmat. Nyss fick jag samtal, det var Sambo som talade om att han blev sen. En trafikolycka på E22 strax söder om Hörby. E22 är en olycksdrabbad väg. Jag har respekt för alla vägar men framförallt E22 för där kör alla som tokar. De gasar och tror det är nån tävling. Vägen är bred (på sina ställen) och relativt rak hela vägen men jag vill inte påstå att jag tycker att det är nån bra väg. Bitvis är den dålig. Om bilister och chaufförer hade större respekt för vägar, trafik, medtrafikanter och hastigheter så kanske antalet olyckor skulle kunna förhindras?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0