Servicemanual.

Ikväll har jag hittat en intressant bok. Den heter "Servicemanual till ett ännu bättre liv". Jag letar fibrilt efter boken, i tryckt format, dessvärre utan framgång. Jonas Gåde heter författaren. Den finns att ladda ner från nätet men jag vill ju inte sitta vid datorn och läsa den. Jag vill läsa den i min egen vår. Lite här och där så jag fundera och reflektera i min ensamhet. En bok om hur man utvecklar sig själv och lär sig kommunicera bättre. Anledningen till att jag vill läsa den är för att jag känner mig som en häxa och mår som en fyllekaja efter en riktig fylla när min sambo är på vift. Det handlar inte om tillit, för jag vet var jag har honom och han vet var han har mig. Det handlar nog mer om att jag är nyfiken. Kanske lite om kontroll.

Kanske är jag en kandidat för IOGT NTO. Haha. Det finns nog ett gäng människor som skulle bli skogstokiga på mig då, men vad gör väl det? Jag är ju samma M. för det. Hehe. Dessvärre är jag inte helt ren och kommer inte bli det heller. Även solen har sina fläckar. Även den bäste gör sina misstag. Dock gillar jag att ha kontroll på min situation. Jag har inget kontrollbehov som behöver kontrollera andra men jag anser att det som jag själv kan påverka vill jag ha kontroll på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0