Anti-kaffesump!

Kaffesump som ligger kvar i kaffebryggaren en tid efter att kaffet har bryggts och druckits gör mig ibland tokig. Kaffedrickare hävdar många gånger att det inte spelar någon större roll om det ligger kvar eller ej, för det gör sällan någon skillnad på smaken av kaffetpåstår en del. Vad de inte förstår är att det LUKTAR. Jag ogillar när det luktar illa, instängt, unket, osv. Kaffesump är just en sådan sak som kan orsaka "unken-lukt". Det är fuktigt och det har en viss doft. Jag struntar fullständigt i smaken på kaffet men lukten av gammal kaffesump är inte najs, speciellt inte för en annan som inte dricker kaffe! Varför dessa rader? Jo, för jag allt som ofta - både i mitt hem och utanför mitt hem stöter på kaffebryggare som har kaffesumpet kvar i bryggaren till dess det skall bryggas kaffe nästa gång.

Jag är en anti-kaffesump-människa! Punkt.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Jag håller helt med! Kaffedrickarna får verkligen skärpa sig med sumpet! ;)



Jag erkänner, det är jag som är den skyldige till kvarlämnat sump i bryggaren. Som en sann barista man är så håller jag med om att kaffet nog smakar bättre om man tömmer bryggaren. Jag köper det!



2009-03-09 @ 11:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0