Nötskal.

Det där j*la företaget, destination gotland, gör mig rosenrasande ibland. Jag är en av dem som verkligen inte hunnit lära mig deras nya bokningssystem, kanske för att jag inte kommer överens med det. Destinationgotland vill iallfall inte gynna pensionärer och studenter. De vill definitivt inte gynna vanlig fastlandsmedborgare. Vad skulle gotland göra utan sina miljönär-turister? Min spontana känsla är att det där företaget bara vill gynna miljonärer och vad vore Gotland utan sina "vanliga" medel-meborgare? Ingenting!

Skulle boka biljetter till Gotland för några dagar sedan. Resen var planerad i påsk. För att få billiga biljetter måste man boka i tid, enligt nya systemet. Jag skulle vara smart och boka i tid, för jag vill ha billiga biljetter. Jag är student. Dessutom är det påskveckan vi tänkt åka och jag antar att tillgången på biljetter minskar snabbt ju närmare vi kommer och de är inte billiga di dära biljetterna. Till min förvåning får jag veta att biljetterna måste betalas med en gång. Det är absurt! Hur f*n skall studenter kunna boka tidigt för att få billiga biljetter och dessutom betala dem påen gång. Vår lilla peng från CSN kommer bara en gång i månaden. Jag får inte ekvationen att gå ihop.

Okej med lite eftertanke och en självinsikt så skiljer sig deras system egentligen inte från andra resebolags biljettsystem. Skall man åka billigt måste man betala direkt. Vill man resa flexibelt och betala den högre pengen är det helt okej att betala senare. Destinationgotland har inte haft det så tidigare. Det är bara att jag måste vänja mig, liksom övriga Sveriges medborgare. Destinationgotland har blivit moderna och apat efter andra resebolag. Synd att det inte finn konkurrans så att priserna hade varit något lägre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0