3000 + moms

Jag har valt fel yrke. Jag borde blivit "toarensare" (läs: vvs-montör). Det tog stop i vårt avlopp i morse. Ikväll kom servicejouren. En lättande känsla att bo i hyresrätt, då ska ju inte vi behöva betala det.... Tji fick jag!
Servicekillen berättade att vi får stå för det själva om det är i "vår" del av systemet och hyresbolaget står för det endast om det är i stammen. Givetvis låg felet i "vår" del av systemet. 3000 kr + moms! Där var den sparkassan....

IRRITATION! Till råga på detta helvete så var det en fläskfile som låg i toastolen och stoppade upp. Nej, inte var det sambos fläskfilé - det var en RIKTIG fläskfilé-bit. I söndag lagade vi en god fläskfile med salami och soltorkade tomater i. Vår tonåring har alltså spolat ner sin mat i toastolen. Jag blir så arg!!!!!!!!!!! Standarsvaret vid en konfrontation "inte var det jag". Blå nekar ALLTID. ALLTING!!! Hur i h*vete skall man få en tonåring till att bekänna, "ja, jag gjorde faktiskt det - förlåt". Senast jag konronterade henne var IGÅR! Då STANK (OBS! Inte luktade) det parfym i vårat rum. Vems parfym hade hon tagit parfym av?? Jo, MIG! DYR parfym. Svart blev "det är inte jag"... Den enda som varit hemma var hon, men hur jag än vände och vred på det så fick jag till svar "det är iallafall inte jag".

FRUSTRERAD är bara förnamnet. Energitjyv!!!!!!!!!!!!!

På tisdag börjar ledarskapsutbildningen för tonårsföräldrar - en stödgrupp. Hoppas jag får ta del av massa tips!
Tänk om några år, då skall jag vara en rutinerad tonårsförälder.

Jag längtar efter pensionen, är det snart?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag vill också gå kursen!!

Skulle aldrig F gå med på.. haha!

För övrigt kan jag nog ärligt säga att jag nästan förstår hur du känner dig!

2009-10-07 @ 21:32:28
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: annel Sivertsson

Hej vännen! Det är i motgångar man får testa sina vingar. (sägs det) Jag ger dig en dos tålamod, och en dos styrka, och så får du ett par matskedar lycka. kramelikram...

2009-10-09 @ 08:36:00
Postat av: Helena

Hej

Det är både det ena och det andra.

Marietta kom förbi när jag läste din blogg, hon ville tipsa dig om ett program som går på SVT 1 torsdagar kl 21,30. Ett fall för Louise.

Liknande nanny fast detta är för tonåringar.

/Tack för senast, kul o ses, hoppas inte det blir för länge till nästa gång.

Kusin vitamin.

2009-10-18 @ 16:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0