Jag vill...

Jag vill ha en annan bil. Den måste inte vara ny men den skall vara bra. Helst skall den inte behöva servas heller. Billig skall den vara, snabbt skall den gå!

Jag vill ha ett hus, men fråga mig inte vart det skall ligga. Ena dagen i Norrland, andra på Gotland, den tredje i Göteborg och ibland saknar jag faktiskt skåne.

Jag vill kanske gifta mig, men det är dyrt och dessutom krävs det en ring innan dess.

Jag vill ha ett jobb, det har jag och jag är nöjd men ibland är det svårt att förlika sig med kommunal verksamhet. Det skall sparas och då drar de in på vårdpersonal och tillsätter en massa chefer. Det rimmar inte rätt i min värld.

Tidigare hade jag en föreställning om att en större stad borde ha en välorganiserad och modern organisation. Schiii fick jag! En stor stad har en stor organisation där det lätt kan uppstå kaos. Kaos är bra, det leder förhoppníngsvis till något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0