Det blänker...

Det blänker runt min handled, ja tänk för att det gör det. Ingen kunde väll tro att vatten och bakpulver kunde liva upp smutsiga (läs: svarta) silversmycken så bra som kokande vatten och bakpulver.
Mitt tips till dig som behöver rengöra dina silversmycken är att klä en liten skål med aluminiumfolie, koka upp vatten, lägg smycken i den folieklädda skålen och häll på varmt vatten och hälls edan i bakpulver (det sägs att bikarbonat också skall gå bra), det kommer puttra - mitt puttrade eftersom jag inte snålade med bakpulver (egentligen räcker det med lite bakpulver...). Sedan sköljde jag av smyckena i kallt vatten, de blev jättefina. Från att vara nästan svarta av smuts till nästan blänkande silver. Jag blev lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0