Semester.

Det kallas semester!
Idag är det onsdag och snart har halva denna vecka gått. Jag har haft fyra veckors semester, i måndags avverkades första arbetsdagen på hela fyra veckor. Så gammal jag känner mig helt plötsligt. Att en utbildning som generarade en anställning kan göra en så mycket äldre, helt fantstiskt. Hoppas barnasinnet håller sig kvar. Ingen är ju äldre än man känner sig och jag känner mig inte särskilt gammal, bara ibland.

Imorgon skall min fransar bli fylligare. Den tunna plånboken tillåter det egentligen inte. Jag vill ju spara. Jag vill ha ett hus. Denna månad väljer jag dock att unna mig lite extra - fylligare fransar. Det är helt underbart att känns sig fin utan att sminka sig på morgonen. I löv it men samvetet gillar det inte lika mycket.

Imorgon skall jag ha anställningsintervju nr 1. Undra hur många jag skall behöva ha innan jag fyllt min kvot. Rekrytering är egentligen roligt, mindre roligt i vissa hänseenden.

Det regnar. I Göteborg regnar det konstigt. Kanske regnar dte konstigt i hela Sverige men här kan det komma skurar hur som helst och när som helst, även om så solen skiner och himmelen nästan är blå. Jag har lärt mig en sak sedan jag flyttade hit och det är att alltid vara redo med ett regnställ. Jag går sällan någonstans utan regnställ. Paraply? Det är överskattat. Ofats blir man blöt även om man traskar under ett paraply. Regnställ skall det vara. Om jag en dag skaffar barn, då skall jag hoppa i vattenpölar - med regnställ. Med barn känns det mer lagligt än om jag går ut och hoppar i pölarna själv, men ibland är det bra lockande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0