Sköna Maj...

"Sköna Maj väkommen till vår bygd igen..." Jag kan inte den väl kända sången och inte hörde jag den igår heller. Ingen brasa blev besökt, inget firande från varken min eller sambos sida. Endast en flaska vitt vin med god mat och en film. En alldeles lagom kväll. Jag är nöjd.

Maj har jag välkomnat med en storstädning av lägenheten, nu är jag nöjd för ett tag. Städningen var väl behövlig. Veckorna går så fort. Måndag-Fredag jobb är ingen semester för den som tror det. Så gott det hade varit att jobba enligt schema, ibland. Varje fredag är det dock lika skönt att ha måndag-fredagjobb, men mitt i veckan hade jag gärna haft en dag ledigt. Tänk alla de där måsten som man har... Frissan, tandläkaren, läkaren, provtagning, bilbesiktning, verkstadsbesök, osv. Känns inte inspirerande att ta semesterdagar för sånt. Flex... Jo, men den kan man bara använda när verksamheten tillåter och det är tusan inte ofta, än så länge...

Snart är det sommar och semester. Större delen av semestern blir nog på gotland. Planerar ev. för utresa den 29 Juli och återresa först 23 augusti.

Härliga sommar är på intåg, jag väntar med spänning att få se göteborgs utbud av aktiviteter och evenemang sommar 2010.

Kommentarer
Postat av: anneli

Kram

2010-05-02 @ 18:03:04
Postat av: Sarah

Komsi komsi!!

Men först MÅSTE jag hinna besöka dig!

2010-05-06 @ 01:57:44
URL: http://gundel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0