"Göteborgig"

Hur är man egentligen när man är "göteborgig". Jag var på en "utbildning" i blandat sällskap genom jobbet. Där möter jag en kollega som inte kände igenom när vi först hälsade på morgonen. Senare under eftermiddagen medan jag står och konverserar med min chef och andra trevliga kollegor så kommer "hon som inte kände igen mig"  fram och erkänner att hon inte kände igen mig. Hon ursäktade sig med att "du har blivit göteborgig". Det var i en positiv andemening, undra dock vad ho egentligen menade. Hon pratade om håret, kläderna och kroppen... Hmmm!? Hur är man egentligen när man är "göteborgig"?

Kommentarer
Postat av: Tobias

Då är man go å glad, och utrustad med en poncho så man ser ut som en teletubbies...eller ett regnställ. Med tanke på hur det kan regna här så är det ett måste. Ja för fan vad det kan regna ibland. Men du är Göreborgig för att du alltid är go å glad.



Puss!

2010-09-25 @ 15:50:49
Postat av: Lisandra- mamma till Milo

sv: åh vad skoj, ja blir riktigt avis, man kan ju handla sååå himla mkt där, perfekt att handla julklappar oxå juh:)

2010-09-28 @ 20:08:30
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0