Fredag

Idag är det dags för Fredagsmys. Stackars min sambo som har en osocial flodhäst till sambo. Idag är jag extra gravid. Känner mig som en flodhäst och nådde knappt ner till marken när jag skulle hjälpa till att skura av en säng på jobbet. Jag är tjock nu! Jag är trött nu! Idag känner jag mig tung! Idag har jag kramp i vaderna! Idag vaggar jag fram! Idag är jag hungrig! Men jag har en bra graviditet. Jag mår bra! Det skall kännas att jag är gravid. Vad vore livet annars?!

Jag saknar ett hus. Ett hus utan insyn från grannar. Nackdelen med att bo en trappa upp är jag inte kan springa lättklädd i lägenheten helt obehindrat. Jobbigt. Ibland glömmer jag att jag har ställt fönstret på vid gavel med öppna persienner för att få in luft och i samma stund får jag för mig att byta kläder vilket innebär att varenda kotte som vistas på parkeringen eller passerar förbi utanför ser rakt in. Pinsamt. Ikväll gjorde jag ett sådant misstag. Inte för att jag tror att någon såg något men det känns lite jobbigt. Framförallt dagar som denna då känslorna inte är på topp och energin tryter. Varenda steg ikväll känns som 100 mil.

Fick ett förslag på namn idag. Kurt! En person på min arbetsplats var alldeles allvarlig och tyckte att Buffy skulle heta Kurt om det blev en kille! Det roligaste var kommenaten som fick oss att samtala om Buffy... "Den där randiga tröjan har jag sett förut". Haha. Så rolig kommentar just i den stunden. Jag kunde inte låta bli att kontra med "det blir lätt så när manhar blivit så tjock". Varpå frågan om "och hur kommer det sig?" att jag blivit tjock. Ja, hur kommer det sig? Jag fick vara ärlig och svara att "det blir lätt så när man bär på ett barn" och då mjuknade personen som jag konverserade med. Det var då förslaget på Kurt kom. Denna person tror det blir en pojke. Enligt denna persons resonemang så "hänger min mage" och då blir det en pojke. Haha. Så roligt jag har det på mitt jobb ibland. Jag gillar mitt jobb.

Min sambo tror att jag är sjuk. Idag när vi handlade så undrade han hur jag mår egentligen. Han tycker att fredagsgodispåsen blrt lättare och lättare för varje vecka som går... Haha. Han är kul, min sambo.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Kurt blir perfekt ;)

Vad bebis än kommer att få för namn så kommer jag bli förälskad med en gång :)

Snart ses vi, eller hur?!

PUSS

2011-07-18 @ 20:37:27
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja Kurt är fan inte dumt alltså!



Själv har jag varit rätt mycket inne på Skurt :)



Lite roligt vore det om man valde något helt otippat....typ Lennart. Ganska ovanligt idag. Nä så elaka ska vi inte vara :)



2011-07-19 @ 14:42:11
Postat av: M.

Det blir ingen Kurt och ingen Skurt och ingen Lennart heller! Det är vi nog överens om, eller? ;)



Sarah: Ja, snart ses vi!

2011-07-19 @ 21:55:03
Postat av: Tobias

Nähä men en liten Leif då?

2011-07-20 @ 10:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0