Lördag

Ett besök på Babybest i Kungsbacka genererade i ett par söta tofflar. De låter där Buffy kommer sprattla med sina små söta fossingar. Fördelen med BF efter sommaren är all REA som pågår i alla affärer. Tyvärr är jag rädd för att köpa för mycket. Dels för att de växer så snabbt i början och dels för att vi inte vet vem Buffy är förrän h*n tittar ut.

Att vara gravid är ömsom kämpigt, ömsom roligt, ömsom jobbigt. Massa känslostormar. Värderingar. Rädslor. Lycka.

En annan rädsla jag har är kost och matrutiner. För mig är det viktigt med gemensamma måltider, även att sitta ner tillsammans i lugn och ro och äta. Lik som att äta regelbundet oavsett om man är hungrig eller ej, dvs. äta lite och ofta för att hålla blocksockernivår och energidepåerna i balans. Det är så lätt att hoppa över måltider (framförallt mellanmål) för att man inte är hungrig men de är ju viktiga.

Amning är en annan rädsla som jag dock bearbetat ett tag och som börjar kännas mer okej. Jag vill egentligen inte amma, eller jo det vill jag men jag för det endast för bebis skull - att Buffy skall må bra. Jag känner mig i dagsläget inte bekväm med amning. Det sägs dock att den känslan förändras med tiden?! Återstår att se....

Har nu suttit och tittat på Lundmyr påslakanset. Jag önskar mig ett Lundmyr Påslakanset men anser det alldeles för dyrt att köpa. En vacker dag kommer jag dock att klicka hem ett Lundmyr påslakanset. Skall bara hitta ett spjälskydd som passar. Finns ett svart och vitrutigt i samma serie men har varit inne på nåt rött spjälskydd.

Kommentarer
Postat av: Bella

Var med och tävla om två par HankyPanky i valfri färg värde 400 kr. Det är enkelt att delta, klicka här för att läsa mer: http://bellzors.blogg.se/2011/july/utkast-juli-11-2011.html#comment

Lycka till :)

2011-07-11 @ 12:55:27
URL: http://bellzors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0