Måndag

Ibland undrar jag vem som sköter det här hushållet som jag bor i. För närvarande är både plastfolie och små plastpåsar slut, lika så diskmaskinstabletterna är slut. Matfantasin tryter och kylskåpet ekar, nästan... Grönsaker som sällan hinns äta upp finns det gott om. Jag gillar ju grönsaker och det är nog lite av mina fraviditetscravings... Grönsaker!!!

Idag har jag fyndat, jag har fyndat på IKEA! I hopp om att hitta en hemnäs-byrå och köpa till en skötbordsöverdel så drog vi till ikea direkt efter vi hoppat av pendeln. Vit skulle möbeln vara. Kållered skulle ha en på laget. Det hade vi försäkrat oss om. Kommer till ikea. Knallar in bakvägen (via utgången) eftersom vi bara skall gå direkt till tag-självlager och hämta. Kollar förstu upp vilket fack och vilken hylla möblerna finns på. Givetvis måste vi uppsöka personal eftersom skötbordsöverdelen måste lämnas ut i utlämningshallen. Sagt och gjort. Knallar till rätt hylla... Det är TOMT! Gapar alldeles tomt efter Hemnäs vita byrå. Vad göra nu? Jo men det finns ju ett ikea till i göteborg. Så vi pratar med personalen igen som säger att det skall finnas en men att risken är att någon har den på sin kundvagn. Hon erbjuder oss en "trasig" möbel. Igår körde hon ut en exakt sådan möbel som vi vill ha till fyndlagret och den skulle komma ut i mitten/slutet på veckan. Dock var den trasig, en spricka i... Min sambo vill inte köpa trasiga möbler så personalen är snäll och kollar saldot på ikea i Bäckebol. Vi får exakt hylla och fack och skall ge oss av... MEN.... Jag måste gå och titta om vi kan hitta något annat onödigt på fyndlagret. Vilket är sådär uppskattat av min älskade sambo... Vad hittar HAN inte där, om en Hemnäs byrå????? Ett utställningsex. Ingen spricka! Vi vrider och vänder och skakar... Nej, den är hel. Den är nedsatt 31%. Jippie! Den tar vi. Knallar tillbaka och får en lapp om skötbordsöverdel som vi hämtar där de lämnar ut varor. Vi fyndade på ikea. På en måndag. Fantastiskt.

Inte nog med detta igår gjorde vi en mystripp till några av våra vänner i Skåneland. På vägen hem får vi för oss att stanna till (30 minuter innan stängning) vid Gekås i Ullared. Fyndade täcke, kudde och sängkläder till vagnen. Puh-snuttefilt och puh-bäddset och givetvis ett elefantbedset. Min sambo har elefantnojja, tillfälligt. :) Rätt sött. Dumbo kommer nog bli en förebild för Buffy!

Kvar att inhandla:
Spjälskydd
Babyvakt
Skötbädd

Kommentarer
Postat av: Sarah

Åh! Kom hem snart!!

Jag ska svara på ditt sms imorgon - så jag inte väcker dig nu. Jag har haft fullt upp hela eftermiddagen/kvällen. PUSS

2011-07-11 @ 23:41:19
URL: http://gundel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0