Men... orken tryter.

Jag vill städa ikväll! Jag vill pyssla och göra fint i mitt hem! Grundligt och ordentligt! Dammsuga varenda hörn, damma, lägga varje liten sak på sin plats. Bädda gästsängen, stryka alla sängkläder, tömma kyl och torka ut, dränka alla blommor så de klarar sig i fyra veckor. Jag vill tömma all återvinning, jag vill storstäda hela badrummet MEN....

Det stora "MEN:et"... Jag orkar inte! Känner mig alldeles färdig. Energilös, kraftlös, ledsen, oattraktiv, oengagerad och ensam.

Trots vila orkar jag inte ta tag i någonting. Det gör mig frustrerad och stressad. Imorgon hinner jag inget. Imorgon vill jag kunna ägna mig åt mig själv. Bara vara. Sova tills jag vaknar, packa i lugn och ro, måla naglarna, duscha länge, sminka mig och packa bilen. Imorgon vill jag inte städa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0