Tisdag

Så var det tisdag igen, näst sista arbetstisdagen för ett år. Det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på det. Dagen började sådär lagom bra. på vägen till bilen fastnar jag i plåtskylten som jag går förbi varje morgon. Jag river såklart sönder tröjan och linnet under. TYPISKT! En av favvotröjorna blev kaputt. Gina-linnet också. Väl nere vid pendelstationen så håller jag på att snava ner för trappan... En orolig sambo undrar hur det egentligen är fatt idag. Ja, jag erkänner. Jag har blivit klumpigt tjock. Och inte kan jag riktigt förlika mig med det hela heller.

Väl hemma i sängen går ögonen i kors. Efter riktigt god middag, tillagad av min fina sambo, känns det som om de blå snart vill slutas. Dags att sova? Imorgon är ny dag.

Tänka sig att OnOff begärts i konkurs. Tänk om de säljer ut systemkameror nu. Vi är på jakt efter en, men jag vill inte betala dyrt. Vad skall jag då köpa? Kravet är fina bilder som nybörjar (amatörer) kan ta och detta till ett vettigt pris. Kanske en Nikon 3100??? Fler tips? Canon EOS 550D eller 500 eller 1000?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0