Torsdag

Igår passade jag på att ta det där överenskomna besöket på Antenatalenheten på Östra. Lovade trotsallt barnmorskan det. En extra kontroll, där jag fock träffa en läkare. Jag mår bra, VI mår bra. Fick göra ett andra CTG, skillnaden mot förra gången var att jag igår fick sitta fyrtio, hela fyrtio minuter, med banden på magen innan apparaten godkände oss. Jag misstänker att dosor och band inte satt rätt från början. Hjärtljuden var bra och läkaren tittade med ultraljud (jag fick inte se :( Blandade känslor) och allt såg normalt ut. Buffy ligger med huvudet åt rätt håll, dock inte fixerad  än, mängden fostervatten var bra, tillförsel i navelsträng var bra och en massa annat var bra. Buffy väger drygt två kilo. TVÅ KILO! Fattar ni? Jag kommer inte få nån liten bebis?!?!

Förlossningen i Visby är förvarnad och min ankomst i augusti och MVC-tider är bokade innan förlossning. Weeeee, nu närmar det sig med stormsteg. Igår kom spjälsängen hem! Kanske kanske skall jag slå till med en liten bild senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0