Föälder

Underbara lilla underverk. Jag stormtrivs som småbarnsförälder, men inte kunde jag för min värld ens ana att jag kunde vara så nojjig? Det finns bra dagar och det finns mindre bra dagar. Idag är en bra dag, igår var en mindre bra dag. Inte ens när vardagen är tung och känslorna ligger mer utanpå kroppen än vad de finns i kroppen så hade jag velat vara utan detta lilla mirakel och småbarnslivet. Vakna nätter får vara okej... Jag tycker dock att vårt socialförsäkringssystem borde ses över, båda föräldrarna borde få vara hemma tillsammans mer än tio dagar. Så mycket som händer den första tiden, både rollen som förälder och det lilla underverket.

Snart ska vi bege oss ut på Oscars första flygresa, den går till Visby... Imorgon, om exakt en vecka bär det av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0