Headache & Omtenta

Idag har jag huvudvärk, i eftermiddag har den nästan varit olidlig. Kanske var det spänningar som släppte efter tentagenomgången. Det är sällan mitt huvud gör sig påmint i form av huvdvärk. Fick tillbaka en tenta idag, för min del blir det till att skriva om tentan. Det gör mig inte så mycket. Det är utvecklande och lärorikt att misslyckas ibland. Jag vet dock att det finns ett par i min närhet som absolut inte kan tänka sig att skriva en omtenta. En omtenta i deras ögon är ett rejält misslyckande. Som jag förstår dem är ett misslyckande farligt. Jag är inget mer än en människa och jag KAN misslyckas (dock inget jag strävar efter). Jag utvecklas av lite motgångar ibland. Tänk att gå igenom livet utan misslyckanden, vad hade jag då lärt mig?

Något som kan göra mig lite irriterad är daltande, framförallt daltande av vuxna människor. Som vuxen anser jag att man kommit ifrån bebisspråket och jag vill anse mig vara vuxen. Jag vill kommunicera utan bebisspråk. Jag vill inte daltas med bara för att jag råkat kugga en tenta. Jag är vuxen.

Min sambo är härlig. Riktigt charmerande. För ovanlighetens skull kom han hem tidigare än mig idag. När jag kom inför  dörren står han och skalar potatis i köket. På sig har en snygg skjorta som jag tycker passar honom så bra. Den klär honom verkligen. Jag får mig dock ett gott skratt när jag ser att tvättrådet sitter i sömmen på skjortan. spanar in kragen på skjortan och ser att sömmarna som egentligen skall vara vända inåt sitter på utsidan.... Jag spanar in knapparna och börjar asgarva, han har satt på sig skjortan ut och in. Så charmerande. Underbar man jag har. Honom vill jag gift amig med. Frågan är bara om han gillar mig, han får ju inte riktigt allt han vill alltid. Jag är kanske ne dålig flickvän men jag avgudar honom även om jag inte är till hans belåtenhet. Charmtroll!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Att lyckas knäppa skjortan ut och in är nog så svårt. Att gå runt en hel dag på jobbet utan att märka att skjortan sitter ut och in...jag går ju runt och tänker på dig hela dagarna så det är ju inte så konstigt kanske. Vad ska jag annars skylla på tro? Det var mörkt 05:30 när jag klädde på mig och jag var ju liiiite trött också...jaja jag fattar ju att det inte håller som ursäkt men nu har jag skyllt på något iaf :)

2009-02-24 @ 08:00:38
Postat av: M.

Bra försök mannen men jag köper inte förklaringen. ;) Roligast var tvättrådet som dinglade så synligt på utsidan. Haha. Du är då alldeles härlig min lilla kuf... ;)

2009-02-24 @ 16:20:52
URL: http://gojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0