Sandkorn i en orkan

Jag hinner inte med! Livet rusar förbi i en rasande fart. Jag känner mig som ett litet gruskorn i en enorm orkan. Examen hit, examen dit, jobb här och jobb där, bo där och bo där, tenta här, seminrie där, handledning, ansökningar hit och ansökningar dit, mat, ekonomi, vänner, familj, bebisfödslar och begravning. Det känns som mitt liv snart har passerat trots att jag bara blev 25 år häromdagen. Jag är 25... Livet leker (lite för fort).
 
Sedan sist har jag sökt jobb. Kallades till intervju för ett jobb som gruppchef i göteborg. Vi var 70 sökande och sex som blev kallade till intervju (JAG var en av sex kallade till EN tjänst där 70 ansökningar hade kommit in - wow! Dessutom Göteborg!). Intervjun skedde i tre stationer. På första stationen möttes jag av två andra gruppchefer, dvs. mina eventullt blivande kollegor. Första stationen kändes bra. På andra stationen möttes jag av facket (kommunal) och ett arbetsplatsombud. Det kändes okej, inte bra men inte hopplöst. På tredje och sista stationen grillades jag av enhetschefen (tillika min eventuellt blivande chef) och en rekryteringskvinna. Jag kände mig grillad ochokoncentrerad. Det hela gick åt pipan, jag kunde inte formulera min svar ordentligt. Efter sista stationen åkt ejag hem i väntan på telefonsamtalet som skulle bekräfta min känsla, att jag misslyckats...

I tisdag var 25 årsdagen ett faktum. Försökte förtränga den men det gick inte. Mot slutet av dagen, i kön på ica ringer tilefeonen. "Hej det är T. från göteborg. Jag undra om du fortfarande är intresserad av tjänsten?". Till min förvåning svarar jag ja och nu sitter jag här i väntan på den 4 Mars då jag skall genomgå ett test hos assesment center i gbg. Tydligen är det jag och en till som är intressanta för tjänsten. Spännande. Kul att ha gått vidare. Nu vågar jag inte ha några förväntningar.

På onsdag bär det av till Hylte på ny arbetsintervju, träning är alltid bra. Ett vikariat som enhetschef för hemtjänst. Dessvärre bara ett viakriat och anställning snarast, inget arbete jag kan ta men nyttigt med intervjuträning.

På fredag bär det av till stockholm på begravning. En resa över dagen. Skönt när det är över. För att se nåt positivt i det hela så är det alltid trevligt att träffa övriga släkten.

Kommentarer
Postat av: Stor/Lill-Malin

Grattis till jobb-intervju som grupp-chef. Stooort!! Du har verkligen lyckats! :)

2009-02-22 @ 09:01:44
Postat av: M.

Tack så mycket. Det skall bli spännande. Jag har dock inte fått jobbet men att bara bli kallad är roligt ibland.

2009-02-22 @ 09:25:49
URL: http://gojja.blogg.se/
Postat av: S.

Det blir en jobbig Fredag. Men äntligen får han komma till mor och far.

2009-02-22 @ 16:22:00
Postat av: M.

Visst är det jobbigt med begravning ibland, vissa är tyngre än andra men det kommer gå bra. Vi får se det positivt, nu förenas de alla i den lilla familjen.

2009-02-22 @ 19:40:29
URL: http://gojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0