Update.

Flytten gick över förväntan. Helst skulle vi inte lyfta ett finger men vem vill inte hjälpa till? Det är min (okej, vår) egendom skall kånkas ner för alla tre våningar och upp för sex våningar. Det är väll klart att jag vill hjälpa till då?! Kanske bor det en liten kontrollfreak i mig. Dyrt med flyttfirma men helt klart värt vartenda öre. Flytta med flyttfirma är som att gå på krogen i nyktert tillstånd... man mår mycket bättre dagen efter!

Den här familjen äger för mycket prylar, det är bara att konstatera. Än är allt inte på plats men det tar form. Besök till denna lägenhet sker på egen risk. Den liknar ett milt kaos. Gardiner i köket har inte kommit upp. Garderoberna i sovrummet räcker inte till, alltså ligger en del kläder kvar i säckar. Någon ordning på smutstvätt i badrummet har jag inte heller fått. Det tåls att klura ut en bra lösning.

Tvättmaskin och diskmaskin, det är helt underbart. Nu skall här jobbas in nya rutiner. Två balkonger är alldeles underbart. Tyvärr vägrar mina orkidéer att överleva vinddraget mellan balkongerna. Jag blir deprimerad. Så ömt som jag vårdar dem så borde de bara vara tacksamma.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Menar du att du flyttat SEX våningar upp UTAN hiss?

2009-06-23 @ 11:05:20
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: M.

Nejnej, som tur var fanns där en hiss :)

2009-06-23 @ 13:25:30
URL: http://gojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0