Kjugekull.

Jag tycker att helgen har gått fort men det är inget emot vad denna morgon har gjort. På en timme har jag hunnit med att bl.a. boka om en tid till Beauty Team, kontaktat Assesment center för att kolla när jag kan boka hem resa samt  mailat en chef ang. tjänster inför sommaren. Effektiv jag känner mig. Dessutom har jag hunnit göra mig i ordning och varit på bibblan och lånat en bok under den timmen också. Än så länge känner jag mig effektiv.

I fredags var det åter en begravning för min del. Det blev en snabb vända till Sthlm över dagen. Oj så skönt det är att resa utan bagage. För att se nåt roligt mitt i allt tråkigt så var det iallafall trevligt att  träffa la släkt.

Vila i frid!
Jag har aldrig tidigare känt en så konstig känsla på en begravning som jag gjorde i fredags. Dels var han ung men så kändes det bara helt absurt att begrava någon som man inte vet vad han avlidit utav. Nog för att min älskade kusin var funktionshindrad på månda sätt, en fråga som jag ständigt ställer mig - varför dog han? Han var ju fullt frisk...

I lördags blev jag överraskad med bio. Män som hatar kvinnor. Helt klart värd att se. Efter bion fick vi gå ut en konstig bakväg som jag aldrig tidigare gått. Kändes som att vi utrymde lokalerna på grund av brand eller nåt men så illa var det inte.

Solen behagade att titta fram över skåneland i söndags. Givetvis kunde varken jag eller sambo sitta stilla i vår lya hela dagen så vi behav oss på en utflykt. Det slutade med en promenix på Kjugekull.

Fint. Mysigt. Kallt!

Min sambo tyckte nog att jag var slö i söndags för när jag väl hann ifatt honom så låg han och väntade på en bänk. Wow, vilken marathonlöpare till karl jag har hittat ;). (Läs sista stycket med viss ironi -det gör jag och jag är övertygad om att han också gör det).

Vi lyckades också gå vilse, under ledning av min kära sambo. Jag blir inteförvånad och det borde inte du heller bli. Tittar man närmare på denna bild så ser kan faktiskt lite bekymrad ut. I min enfald så tog  jag kommandot och travade i väg först så att vi kom på rätt igen. Ja, jag säger då det, igen... Jag är en levande gps. Haha. Fast bara ibland.

Nu närmar det sig onsdag, snart skall jag till göteborg igen. Spännande. RIngde till dem idag och det är tänkt att jag skall få min feedback redan på onsdagkväll. Antagligen därför jag har en så lång dag i göteborg. På torsdag kl 09.04 är jag åter i Kristianstads trakter, det innebär att jag inte missa föreläsningen på torsdag. Gött. Dessutom kan jag delta på vår lilla afterskola på torsdageftermiddag. Trevligt.

Nu åter min lilla hisspresentation och andra reflketioner kring min karriär. Deltar i en karriärgrupp, hoppas den skall ge mig lite tips på vägen ut i världen.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Ja jag måste erkänna att du är grym på att navigera. Utan dig skulle jag vara kvar i Kjuge-skogarna och letat de blå markeringarna :)



Visst kan man se en viss panik i mina ögon där och även en viss bekymmersam blick men när du tog ut riktiningen kände jag lugnet igen.



Jag är Sveriges sämsta orienterare med Sveriges sämsta lokalsinne....men det bjuder jag på :)



Ha det så bra idag så syns vi senare. Puss



(Har du lagt märke till att nu har jag fått in snitsen med namnet i rubriken)

2009-03-02 @ 10:46:34
Postat av: M.

Jag har observerat att du har fått in snitsen på att kommentera. Du lär dig för var dag som går, det gör jag också!

2009-03-02 @ 11:22:58
URL: http://gojja.blogg.se/
Postat av: Stor-Malin!!!

Guuu vad kul med bilder!! Det får du kredit för. Det är många som bloggar utan bilder. Vad är det man säger; en bild säger mer än tusen ord. Tråkigt med kusinen. Hoppas begravningen var fin.

2009-03-05 @ 20:31:56
Postat av: M.

Ja, bilder är helt klart roligt. Det skapar en annan förståelse ibland dessutom är det ibland lättare att följa med en annan människas tillvaro med bilder :).

2009-03-07 @ 19:06:03
URL: http://gojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0